Wykładziny w sklepach z ubraniami

23 luty 2024

Sklepy odzieżowe to miejsca, w którym szczególnie duży nacisk kładzie się na atrakcyjne eksponowanie towarów, aby mogły przykuwać w ten sposób uwagę klientów. Okazuje się jednak, że równie ważną kwestią z punktu widzenia kupującego jest sama estetyka wnętrza, dzięki czemu w sklepie możemy poczuć się bezpiecznie i przyjemnie. W jaki sposób można odnieść to do wyboru wykładzin specjalistycznych dla obiektów handlowych?

Wykładziny do sklepów i butików jako kluczowy element wizerunku firmy

Nie da się ukryć, że żyjemy w czasach, w których sprzedawcy są zmuszeni do nieustannej walki o klienta – jego uwagę, zainteresowanie, a także zaufanie, jakim zechce obdarzyć daną firmę. Ogromnym wyzwaniem dla sprzedawców jest również oddziaływanie na zachowania konsumenta, który wchodząc do sklepu w konkretnym celu, nie sięgnie po konkretny towar, ale zacznie rozglądać się, przebierać i szukać dla niego alternatyw. Sukcesem będzie sytuacja, w której klient kupi nie ten produkt, po który przyszedł początkowo, ale ten, który będzie lepiej wyeksponowany.

Kluczem do przyciągnięcia uwagi klienta w sklepie czy też butiku jest zatem odpowiednia ekspozycja towarów. Jak wynika z badań, ponad 70% decyzji zakupowych jest podejmowanych przez klienta na miejscu, w sklepie. I tu zaczyna się pole do popisu dla sprzedawcy, który poprzez odpowiednie ustawienie towarów, jak również aranżację całej przestrzeni sprzedażowej będzie mógł oddziaływać na decyzje klienta.

Elementem, który wpływa korzystnie na odczucia klienta i buduje profesjonalny charakter marki, jest z pewnością podłoga zainstalowana w sklepie, modnym butiku, a także w dużych sieciach handlowych. Poprzez dobór różnorodnych tekstur, kolorów oraz kształtów sprzedawca może sprawić, że całe wnętrze zyska przytulny charakter, a także będzie zachęcać klientów do dokonywania zakupów.

Wykładziny do sklepów i butików z ubraniami – wybór odpowiedniego materiału ma znaczenie

Każdego dnia sklepy i butiki w galeriach handlowych odwiedzają setki, a czasami nawet tysiące osób, które poszukują produktu idealnego. Fakt ten ma duże znaczenie dla doboru podłóg do przestrzeni usługowych, które muszą radzić sobie z ekstremalnie dużym natężeniem ruchu. Co to oznacza dla wykładziny obiektowej, którą planujemy zastosować w sklepie odzieżowym. Takie podłoże musi być przede wszystkim:

  • odporne na ścieranie – wykładziny do sklepów powinny charakteryzować się wysoką klasą użytkową, która zapewni im wieloletnią trwałość i wytrzymałość;
  • antypoślizgowe – w trosce o bezpieczeństwo klientów warto zadbać o to, aby podłoga w sklepie miała wysoką klasę antypoślizgowości, chroniącą ich przed upadkiem;
  • dobra akustyka – podłoga w sklepie powinna skutecznie tłumić dźwięki uderzeniowe, jak np. kroki, pogłosy oraz dźwięki o niskich częstotliwościach;
  • łatwość w utrzymaniu czystości – wykładzina, którą wybierzemy do sklepu, powinna być wygodna w czyszczeniu, a zarazem nie może wchodzić w reakcje ze środkami chemicznymi;
  • design – podłoga w sklepie z jednej strony musi być przyjemna dla odbiorców i skutecznie eksponować produkty, a z drugiej nie może posiadać wzorów lub faktur, które utrudniałyby poruszanie się po niej;
  • atesty – zdrowie i bezpieczeństwo klientów to priorytet, dlatego zawsze warto wybierać takie podłoże, które będzie spełniać wymagania stawiane przez straż pożarną, sanepid oraz specjalistów BHP.

Warto również podkreślić, że podłoga do sklepów i butików nie może wydzielać intensywnego zapachu lub substancji niebezpiecznych dla zdrowia klienta, a także nie powinna reagować na zmiany temperatury.

Jaką wykładzinę warto wybrać do sklepu odzieżowego?

Na rynku znajdziemy szeroki wybór wykładzin spełniających wymogi stawiane podłogom do sklepów odzieżowych i butików. Do wyboru mamy zarówno eleganckie wykładziny imitujące naturalne drewno, które wprowadzają do sklepu odrobinę ciepła i rustykalnego klimatu, jak i nowoczesne wykładziny przypominające betonową posadzkę lub miękki, przyjemny pod stopami dywan. Sprawdzonym rozwiązaniem będą pod tym względem:

  • wykładziny elastyczne, polecane nie tylko do dużych sieci sklepowych, ale też do stylowych butików. Wykładziny charakteryzują się podwyższoną odpornością na intensywną eksploatację, łatwością w utrzymaniu czystości, a także mnogością rozwiązań aranżacyjnych;
  • wykładziny kauczukowe, które są wytrzymałe, odporne na ścieranie, a zarazem wodoodporne i odporne na działanie substancji chemicznych;
  • wykładziny linoleum – bardzo wytrzymałe (gwarancja eksploatacji nawet na kilkanaście lat), odporne na uszkodzenia mechaniczne i zabrudzenia, a także dostępne w różnych strukturach, barwach i fakturach;
  • panele i płytki winylowe, wyróżniające się naturalnym wyglądem, bardzo dobrą akustyką, komfortem chodzenia i nieograniczonymi możliwościami projektowania;
  • wykładziny flokowane, które łączą w sobie zalety wykładzin elastycznych oraz ciepło i komfort wykładzin dywanowych. Ich krótkie, gęste włókna dobrze absorbują dźwięki, a do tego przechwytują alergeny i roztocza, które nie unoszą się w powietrzu podczas chodzenia.

Niezależnie od wybranego rozwiązania, zawsze powinniśmy pamiętać jednak o tym, aby wykładzina była dopasowana do potrzeb danego obiektu – zarówno pod względem aspektów wizualnych, jak i parametrów użytkowych.